Thursday 17 October 2013

KALAU AKU WAHM......... (edited @ 11.21pm)

Aku ber EL hari ni....Letih oooooo

Kuantan - Rawang - Kuala Selangor - Sabak Bernam - Kuantan

Lagi-lagi ko adalah pihak yang duduk dibelakang sambil ngorok (ingat duduk je 5 jam tak penat?)
Apa-apa pun terima kasih kepada encik suami yang drive tanpa emo bilamana hanya dia seorang yang berjaga dalam tempoh 4 jam perjalanan tersebut.

Disebabkan kelelehan itu aku hanya mampu menungkapkan kepada sang suami yang aku EL hari ni.Tujuan murni aku nak setelkan umah yang dah macam kene serangan rejim basyar. Hari ni juga aku belajar untuk menjadi WAHM kecil-kecilan. WAHM tu ape?

WAHM = Works At Home Mum
 
So,tadi setelkan order untuk Shaklee. Syukur aku mempunyai mak bisnes yang hebat. Dialah yang bantu aku untuk mengorder kat HQ tu.Aku harap Shaklee bukak la cawangan kat Kuantan ni.....payah ooo......

Imaginasi aku, hari ni aku sepatutnya mengemas rumah dan mengemop. Aku juga kene kemas stor dan asing barang-barang yang aku nak let go murah-murah. Pastu aku nak lipat semua baju-baju yang dah tinggi sikit dari bukit Broga.Nak kemas dan mop semua bilik-bilik yang terlibat. Menyusun rapi semua barang-barang yang mana perlu dan tak perlu.

                                      senangnyer jadi WHAM ni.......huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Nampaknya aku seorang pengimaginasi tegar. Jam dah pukul 11pagi. Nampaknya aku bukan WAHM yang produktif....Aku dah terbiasa keja opis yang berdeadline. Dengan itu, untuk hari ni (next time tak tau lagi) aku memutuskan untuk setia berkhidmat pada rakyat Malaysia. Aku tak cukup hebat untuk menjadi WAHM. Maka aku akan terus berbakti pada JKR sampai aku boleh menjadi seorang WAHM yang betul-betul produktif.

Ini adalah edit version. Jam dah ke angka 11.23pm. Dah malam bai. Lenguh kaki, sakit belakang tak hilang lagi.Padahal dari banyak-banyak yang aku imagine nak buat tu, aku takat buat mengemas & mengemop. tu pon kat living room & master bedroom. Cuci pinggan-mangkuk dan periuk belanga yang banyak tu pastu masak untuk dinner. Tu je pun. Kain-kain yang nak dilipat dah upgrade setinggi Gunung Kinabalu tapi dia punya tahap penat......Pehhhhh....lain macam.....

Ikut hati memang banyak betul yang aku nak buat. Kalau betul-betul aku nak mengilatkan rumah aku, aku kena amik cuti sebulan la kut. Tu pun dengan syarat anak-anak kena anta ke pengasuh.....
Jadi.....masih beranggapan kerja di rumah itu mudah? Lagi-lagi zaman sekarang ni yang mana kebanyakan surirumah masing-masing ada small business yang run dari rumah. Memang diorang power.

Tahniah kepada ibu-ibu dan juga WAHM. Doakan saya untuk mampu kuat seperti anda semua. Anda semua sememangnya OSEMMMMM.....!!!!!

No comments:

Post a Comment